אובדן שיער אצל נשים

אובדן שיער אצל נשים יכול לנבוע ממספר סיבות נפוצות.
אחת הסיבות המרכזיות היא חוסר איזון הורמונלי העלולה לקרות בגיל המעבר או בעקבות מתח רב מדי או בעקבות שימוש מאסיבי בתרופות חריפות.
אבדן שיער אצל נשים עלול לגרום לבעיות בדימוי האישי ובביטחון העצמי של נשים.
נשים החוות אובדן שיער מתחילות לדאוג שמא הן תישארנה קרחות ובינתיים הן מתביישות במראן שכם השיער הוא לעיתים קורובת אחד האלמנטים החשובים במראה האישה.
רוב המקרים של אובדן שיער מתרחשות בעקבות בעיות עם זקיקי השיער. הזקיקים (שורשי השיער) מפסיקים להצמיח שיער בקצב הרגיל עד כדי הפסקה מוחלטת של צמיחת שיער.

בין הסיבות הנפוצות לאובדן שיער:

– מתח
נשים כיום חשופות יותר מבעבר לחיים של מתח. אחת מתופעות הלוואי של מתח היא נשירת שיער ופגישעה בתפקוד זקיקי השיער.

– תורשהאובדן שיער אצל נשים אובדן שיער תורשתי נפוץ ביותר וניתן לומר כי נשים אשר הוריהן סבלו מאודבן שיער והתקרחות נושאות סיכוי של עד 90% לסבול מכך בעצמן.

– תרופות חריפות תרופות חריפות הנקלחות למשך פרק זמן ממושך עלולות לגרום לתופעות לואי שאחת מהן היא אובדן שיער.

– הזנחת השיער
שיער שאינו מטופל כראוי, אשר אינו מנוקה באופן סדיר באמצעות שמפו וקונדישונר המתאימים לסוג השיער, או באמצעים חריפים מדי עלול לפתח בעיות בשורשים ולהגיע לכדי נשירה מוגברת ואובדן שיער.

– מאמץ אינטנסיבי
מאמץ אינטנסיבי עלול לגרום לנשירת שיער מוגברת אצל נשים ואובדן שיער.
המאמץ הגופני משבש את האיזון ההורמונלי בגוף האישה. חוסר האיזון ההורמונלי עלול להגביר את קצב נשירת השיער בהשוואה לקצב צמיחתו ומכאן עלולה להווצר התדלדלות שיער מוגברתואובדן שיער.

– גיל המעבר
שוב סיבה הורמונלית, כשהגוף מפסיק לייצר הורמוני מין נשיים בכמות הרגילה מתחיל אובדשן שיער אצל האישה. ברוב המקריםן תופעה זו זמנית ולאחר תקופת הסתגלות של הגוף חוזר השיער לקצב צמיחה קבוע ונשירת השיער המוגברת נפסקת.

– הריון
החוויה הגופנית שאישה עוברת בזמן הריון ולאחריו עלולה לגרום לנשירת שיער מוגברת ולעיתים גם לאובדן שיער מאסיבי. כמובן שההריון הוא זמני ולאחר הלידה והתאוששות הגוף חוזר השיער לצמוח בקצב הגיל.

 

שינוי גודל פונט
ניגודיות